HLR (Home Location Register) to Rejestr Abonentów Macierzystych, czyli element będący źródłem informacji o abonentach w infrastrukturze telekomunikacyjnej sieci telefonii komórkowej. Z jego pomocą można automatycznie lub ręcznie sprawdzić poprawność numerów GSM w bazie, a także blokować te nieaktywne lub błędne. HLR pozwala na weryfikowanie zarówno pojedynczych rekordów, jak i całych baz danych.

Cele działania bazy HLR

Sprawdzanie numeru w HLR jest usługą, która znacząco usprawnia zarządzanie dużymi bazami danych. Z jej pomocą sprawdzić da się macierzystą sieć GMS poszczególnych numerów, a także dokładnie je zweryfikować. W ten sposób można:

  • określić, z jakiej sieci pochodzą poszczególne pozycje znajdujące się w bazie,
  • wyeliminować numery niepożądane,
  • uniknąć straty czasu na próby połączeń z numerami, które są błędne lub nieaktywne.

Wybrane pozycje można też przeanalizować pod kątem innych parametrów, np. czy numer został przeniesiony do innego operatora. Takie rozwiązanie podnosi skuteczność relacji z abonamentami, ułatwiając jednocześnie monitorowanie ich aktywności.

Zalety używania HLR

HLR pozwala przede wszystkim na szczegółową kontrolę jakości bazy odbiorców. Rozwiązanie to optymalizuje koszty, ponieważ pozwala na przekazywanie treści jedynie do aktywnych numerów. Segregacja pozycji w bazie na podstawie ich przynależności do poszczególnych sieci sprzyja też ograniczeniu pracy, ponieważ niweluje ryzyko wykonywania rozmów telefonicznych na numery wyłączone lub nieistniejące. Szczególną rolę odgrywa HLR w Call Center, ponieważ pozwala na zwiększenie efektywności działań pracowników. Konsultanci mogą przeprowadzić więcej rozmów, co podnosi skuteczność obsługi telefonicznej. Połączenia nawiązywane są jednocześnie tylko z tymi numerami, w przypadku których występuje wysokie prawdopodobieństwo ich odebrania.

Bezpieczeństwo obsługi

Usługi dostarczane w ramach HLR bazują na podstawowych elementach telekomunikacyjnej infrastruktury, dzięki czemu są całkowicie bezpieczne i legalne. Sieci komórkowe w Polsce używają ich do przechowywania informacji o abonentach, które są w pełni aktualne i łatwo dostępne. Sprawdzanie numeru w HLR jest częścią wielu systemów Contact Center, czyli programów do obsługi infolinii. Rozwiązanie to łączy w sobie przychodzącą i wychodzącą komunikację telefoniczną z e-mailem oraz czatem. Zintegrowany system bazuje na modelu cloud computing, czyli w chmurze. HLR w Call Center można dzięki temu wdrożyć bardzo szybko i łatwo, uzyskując pełną funkcjonalność.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *